- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
Szanowni Mieszkańcy Gminy Jeżowe, informuję, że w dniu 20 czerwiec 2025 roku (20.06.2025 r.), Urząd Gminy Jeżowe będzie nieczynny.
Stanisław Szot
Sekretarz Gminy Jeżowe
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
Informacja
O zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy za 2024r
1. Na podstawie art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym ( Dz. U z 2024, poz. 1465) Wójt Gminy co roku przedstawia Radzie Gminy raport o stanie gminy. .
2. Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta w roku poprzednim, w szczególności realizacje polityk, programów, strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
3. Rada Gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem przeprowadza się debatę.
4. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabrać głos.
5. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy składa do Przewodniczącego Rady Gminy pisemne zgłoszenie poparte podpisami mieszkańców. W gminie do 20 tyś mieszkańców zgłoszenie musi być poparte przez 20 osób.
6. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień na który została zwołana sesja, podczas której ma być rozpatrywany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności zgłoszenia. Liczba mieszkańców, którzy mogą zabrać głos w debacie wynosi 15 osób.
Termin składania zgłoszeń upływa 24.06.2025 tj na dzień przed planowaną sesją, na której będzie rozpatrywany raport o stanie gminy. Zgłoszenia można składać w biurze obsługi rady gminy pok. Nr 21 w godzinach pracy urzędu.
Niniejsza informacja oraz wzór zgłoszenia do debaty zostanie zamieszczona w biuletynie informacji publicznej Urzędu Gminy Jeżowe, na stronie internetowej Urzędu Gminy Jeżowe oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Jeżowe.
Raport o stanie gminy za rok 2024:
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
XVII nadzwyczajna sesja Rady Gminy Jeżowe odbędzie się w dniu 05.06.2025 tj. (czwartek) o godz. 10.00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Jeżowem.
Porządek sesji przedstawia się następująco:
- Otwarcie sesji.
- Sprawdzenie obecności i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przedstawienie porządku obrad sesji.
- Informacja o pracy Wójta Gminy za okres między sesjami.
- Informacja o pracach Komisji Rady Gminy za okres między sesjami.
- Ocena zasobów Pomocy społecznej za 2024r- wystąpienie Kierownik OPS Pani M. Bolka.
- Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji Ogólnopolskiego Zrzeszenia Sędziów,,AEQUITAS" w przedmiocie obrony konstytucyjnej zasady niezawisłości i niezależności sędziów polskich ( XVII/81/25)
- Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr XV/78/25 Rady Gminy Jeżowe z dnia 3 kwietnia 2025 r. w sprawie diet dla Radnych Rady Gminy Jeżowe ( XVII/82/25)
- Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Klubu Dziecięcego „Mały Jeżyk” w Jeżowem i nadania statutu ( XVII/83/25)
- Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy Jeżowe na 2025r ( XVII/84/25)
- Zamknięcie obrad.
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
Szanowni Mieszkańcy! Informujemy, że na terenie naszej gminy odnotowano przypadki telefonicznego kontaktowania się z mieszkańcami w kwestii oferowania pomocy w uzyskaniu dofinansowania z programu „Czyste Powietrze”. Osoby te telefonicznie oferują "pomoc" sugerując, że działają w imieniu Urzędu Gminy.
Przypominamy:
❗️Urząd Gminy 𝐧𝐢𝐞 𝐝𝐳𝐰𝐨𝐧𝐢 do mieszkańców z ofertą uzyskania dofinansowania w ramach programu "Czyste Powietrze"!
❗️Prosimy o zachowanie ostrożności, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości o kontakt z Urzędem Gminy Jeżowe lub Policją.
📌 Gdzie uzyskać wiarygodne informacje 𝐨 𝐩𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦𝐢𝐞 „𝐂𝐳𝐲𝐬𝐭𝐞 𝐏𝐨𝐰𝐢𝐞𝐭𝐫𝐳𝐞"?
- Strona internetowa:
➡️ czystepowietrze.gov.pl
- Infolinia programu:
📞 22 340 40 80
🕗 pon.–pt. w godz. 8:00–16:00
- Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie.
- Punkt konsultacyjno-informacyjny w Gminie Jeżowe (wtorek i czwartek, w godz. 9:00-14:00)
Prosimy o udostępnianie informacji‼️
- Szczegóły
- Kategoria: Ogłoszenia
Informacja o terminach w związku z głosowaniem ponownym w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 1 czerwca 2025 r.
- od dnia 19 maja 2025 r. do dnia 29 maja 2025 r. składanie przez wyborców wniosków o:
- wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów,
- zmianę miejsca głosowania,
- składanie przez żołnierzy pełniących zasadniczą służbę wojskową albo odbywających ćwiczenia wojskowe oraz policjantów z jednostek skoszarowanych, funkcjonariuszy Służby Ochrony Państwa, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej oraz Służby Więziennej pełniących służbę w systemie skoszarowanym wniosków o zmianę miejsca głosowania. - do dnia 22 maja 2025 r. - zgłaszanie zamiaru głosowania korespondencyjnego do Komisarza Wyborczego w Tarnobrzegu przez wyborców niepełnosprawnych, w tym za pomocą nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a, oraz przez wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat.
- do dnia 23 maja 2025 r. - składanie wniosków o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania przez wyborców niepełnosprawnych oraz przez wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat.